Reis 25-05 Brussel naar Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hadassa Groot - WaarBenJij.nu Reis 25-05 Brussel naar Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hadassa Groot - WaarBenJij.nu

Reis 25-05 Brussel naar Miami

Door: Hadassa

Blijf op de hoogte en volg Hadassa

26 Mei 2015 | Verenigde Staten, Miami

Dag allen,

Mijn reis is inmiddels gestart. Ik had een tijdje geen goed internet waardoor ik mijn reisverslagen niet kon maken. Dus nu maar even een lange ghehe
Vanaf Brussel ben ik gevlogen via Madrid naar MIAMI! En daar zit nu al drie dagen.
Mijn reis ging voorspoedig. Moest uiteindelijk toch huilen toen mij. Ouders zeiden dat ze niet verder gingen, en ik dus alleen verder moest. Daar kwam het besef pas dat het echt ging gebeuren. Ik, het kuikentje , ging even alleen op reis. En ik kies dan ook lekker het verste land. Haha. toen kwamen de zenuwen. Eenmaal bezig om te zorgen dat ik in het juiste vliegtuig kwam, werden ze al minder.
Ben door alle controles heen gekomen, hoe leuk is dat. Van Brussel naar Madrid was erg kort. Ik was zo moe dat ik tijdens die reis in slaap ben gevallen.
Eenmaal in Madrid..... gosh wat en meeeegaaaa vlieghaven. Verschillende gebouwen. Mijn mams had me nog gewaarschuwd dus was er op voorbereid, maar zo groot had ik nou ook al weer niet verwacht. Ik moest kilometers lopen voordat ik ook maar bij de juiste gate was. Alles stond wel goed aangegeven, en kon zelfs met de metro naar mijn gate. Zo handig! Was wel trots op mezelf want ik liep in een keer goed.
De reis van Madrid naar Miami was 10 uur. Ik wou gaan slapen maar dat lukte niet. De stewardessen vroegen na mijn idee wel honderd keer of ik iets wou eten of drinken. En dan niet aardig, nee met zo nors, lelijk, chagrijnig gezicht. Ook was ik onder de indruk iNdruk hoe mooi het is als je vanuit het vliegtuig het land ziet, en dan zo langzaam boven de wolken verdwijnt.
Tijdens mijn reis heb ik wel 4 films gekeken. Vooral humor films. Zulke leuke dat ik mijn lach moest inhouden, anders was het zo akward want iedereen was aan het rusten.
Oh ik had een heel rij stoelen voor mezelf. Kon het bijna niet geloven! Haha, en ik nam het er van hoor. Ik lag lekker onderuit.
Toen de piloot omriep dat we gingen laden, werd ik ineens zo zenuwachtig. Nu ben ik in Miami en moet ik overnachten bij familie van mijn Cubaanse oom, die ik nog nooit heb ontmoet. En
Ze spreken voornamelijk Spaans, en kan Hadassa Spaans? Nee!!!! Gut oh gut...
Eenmaal geland, dacht ik dat ik er wel snel uit zou zijn maar nee hoor! Miamis vlieghaven is ongelooflijk mega groot. Voor mijn gevoel moest ik wel uren lopen voordat ik bij min koffer was en dan nog uren lopen naar de uitgang. Pfff!
Amerika is zo streng btw, voordat ik eruit was en dus mijn familie kon groeten moest ik wel door zes douane controles. EN moreel ik nog een verhoor bij wie ik ging overnachten, waarom, wat hij van mij is, Hoelang ik bleef, waar ik verbeelf. Gut oh gut, dat te hebben gehad moest ik nog een formulier invullen of ik explosieven, dieren, eten mee had genomen. Wel erg overdreven hoor, maar ook wel heel beschermend voor hun land.
Nou na twee uur vanaf mij landing was ik eindelijk maar toch in Miami aan gekomen!
Mijn eerste indrukken van Miami: warm, nee hot! Het zweet brak me uit toen ik buiten stond. Zo groot en rijk. De grote gebouwen, wolkenkrabbers en die dure auto's. Elk moment reed er een mooie auto voorbij.
De man die me op had gehaald bracht me naar een hotel in Hollywood, Florida. Per zijn daarna zijn neef van halen en zijn we naar de boulevard van Miami beach geweest. Het was direct al gezellig onldanks dat ik ze niet heel goed kon verstaan. Zijn daar een tijdje geweest en daarna ging ik Naar bed. Ik wou zo graag slapen ar lukte niet door mijn jetlag. Ik nam het voor lief en dacht ach ik haal het wel een keer in. Als ik maar geen Wallen krijg dacht ik.
De volgende dag zijn we door Miami heen gereden. Hij heeft alles laten zien van de familie. super leuk om te zien. Naar Hollywood boulevard en Miami beach geweest. Nou ik ben verkocht, Miami I love you! Zo mooi! En het is zo helder daar, de mooi blauwe lucht en het strand, wauww.
Wat ik wel erg bizar vond waren de daklozen die aan een MEGA drukke weg sliepen of stonden om geld te vragen. In Nederland doen ze dat in een centrum maar hier aan een weg. Zoo gevaarlijk!
Goed dat samenvatten van mijn reis en verblijf in Miami. Ik heb genoten hier, en wil zeker nog een meer weer komen! Het is nu 05:45 am, om 12:20 ga ik vliegen naar mijn EINDDOEL Haiti! Ik verheug ,e er zo op. Vanaf Miami is het maaranderhalf uur. Straks word ik opgehaald vanaf het hotel, gaan we nog even oppad en dan brengen ze me naar het vliegtuig.
Als ik internet heb, zou ik weer een mooi verslagje maken :)



  • 27 Mei 2015 - 12:16

    Mieke Muilwijk:

    Fantastische tussenstop Hadassa!
    Op naar de eindbestemming. Ik kijk in spanning uit naar je volgende bericht.
    Groetjes

  • 27 Mei 2015 - 13:58

    Anita Van Der Sluis:

    Leuk verslag Hadas, een hele goede reis naar Haïti en ben benieuwd hoe het daar verder gaat.

  • 27 Mei 2015 - 14:15

    Annet:

    Wat leuk Hadassa, allemaal.
    Ik begrijp dat de tranen wel even komen bij het echte vertrek. Het is dan voor het echie, maar je ziet tot nu toe lukt het je allemaal in een voor jou onbekende wereld.
    Als het goed is ben je nu onderweg of al gearriveerd in Haïti. 2e cultuurshock in 3 dagen.
    have fun. good luck!

  • 27 Mei 2015 - 16:27

    Ria De Groot:

    Mooi verslag zeg. Ook ik moest wel even huilen toen je eenmaal uit zicht was op het vliegveld in Brussel. Maar nu ben ik alleen maar megatrots op jou. Je doet het toch maar in je eentje. In gedachten reis ik met je mee .

  • 27 Mei 2015 - 19:10

    Peter De Groot:

    Hoi Hadas,
    Een leuk verslag heb je gemaakt. Miami is dus voor herhaling vatbaar, begrijp ik.
    Wat een stress trouwens, op Brussels Airport.
    Ik heb er gelijk wat grijze haren bij.
    En ik heb er al zoveel :-(

  • 28 Mei 2015 - 22:52

    Sanne:

    WHOEHOEEE Hadass lekker bezig!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hadassa

Hi, Welkom op mijn profiel. Eind Mei vertrek ik naar Haiti, het land waar ik geboren ben. Ik ga daar twee maanden stage lopen in het kinderdorp van de stichting Hart voor Haiti. Ook ga ik daar mijn familie ontmoeten.

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7658

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Back To My Roots

Landen bezocht: