Besprekingen - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hadassa Groot - WaarBenJij.nu Besprekingen - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hadassa Groot - WaarBenJij.nu

Besprekingen

Blijf op de hoogte en volg Hadassa

06 Juni 2015 | Verenigde Staten, Miami

Wat super leuk, ik lees alle reacties nu pas onder mijn verslagen! Haha moest zo lachen om mijn vadera reactie, 'meer grijze haren er bij' haha!
Goed, nog even over gister. Gister had ik van 09:00 tot 14:00 uur een bespreking. De bespreking ging in het algemeen over de zakelijke algemene dingen van de organisatie.
Tot mijn verbazing wist ik, ondanks de taalbarriere waar de discussie over ging. Ze zaten te brainstormen over een activiteitenplan voor de kinderen,ouderen en de kinderen die er vroeger gewoond hebben. Ik las hun plannen door... Een goed overzichtelijk plan MAARRR ik met mijn eigenwijze koppie vond het niet goed genoeg. Haha. Ik zou je uitleggen waarom. Ze hadden activiteiten gepland, met doelen. Alleen niet smart (wat ik zo heb geleerd van mijn coach, ghehe) oftewel je kan dus nooit evalueren of het goed is gegaan en hoe je het de de volgende keer anders gaat doen. Ook waren de activiteiten totaal niet gericht op de wensen, behoeftes en mogelijkheden van de kinderen en ouderen. Het was gericht op de zakelijklijke algemene dingen. En ik kon het niet echt activiteiten noemen die de kinderen of ouderen konden uitvoeren. Het waren dus eigenlijk taken voor de administrieve mensen.

Dus, de kids en de ouderen voeren dus eigenlijk niks uit. Dat is toch wat!!!! Jullie kennen me inmiddels wel... Als ik ergens nieuw ben wil ik eerst de zaken die er spelen goed voor mezelf in beeld hebben, er over nadenken en dan...... Komen er honderd vragen hahah.
Ik stelde vragen over de ouderen hoe dat daar werkt. Het ouderen huis is helemaaal achter, afgelegen van de kids, op het terrein. Toen ik daar kwam.. My gosh.. Leek wel of er geen leven meer in zat in de ouderen. Wat natuurlijk wel zo was maar ze zitten,liggen wat. Lijkt alsof ze wachten tot dat ze dood gaan. Nou op mijn werk in nederlandd zijn ze erg erg actief.
Dus stelde ik vragen waarom ze een verzorginshuisje hadden, wat voor mensen er werkte, wat het doel was ervan em of er in de toekomst nog iets aan toegevoegd zou worden.
Mijn begeleider keek mij aan... Zei nog niks,.. Ik dacht heb ik iets verkeerds gevraagd of ga ik te snel? Vervolgens zei hij daar is geen geld voor. Meer kwam er niet uit. Gewoon niet. Nou ik kan daar dus helemaaaal niks mee hea. Ik vroeg door, ofcourse haha. Hij zei er is geen geld voor om mensen daar neer te zetten om de begeleiding te geven op die gebieden. Mijn wijselijk antwoord was... Je kan ook dde begeleiding geven zonder het geld. Het is een kwetsie van taken verdelen onder de mensen die er al werken. En silence.... Al de andere keken me aan... Akward! Maar boeide me niet, ik wist van mezelf (klinkt misschien arrogant) dat ik toch ergens een groot punt had. Haha
Ze sloten de bespreking af en zeiden ze dat ik het maar moest overleggen met Johan. Dat liet ik me geen tweede keer zeggen. Bonnen notime was mijn mailtje verstuurd. Met minn ideen over activiteiten voor de ouderen en de kinderen. Wil me nu eerste richten op de ouderen aangezien hdaar gewoon geen tijd en aandacht aan word besteed. Daarna ga ik me richten op de kids.
Nu is het afwachten op johans reactie, ik ben zo benieuwd.

  • 07 Juni 2015 - 14:54

    Mieke Muilwijk:

    Hi Hadassa,

    Wat ben ik nieuwsgierig naar de reactie van Johan. En wat tof dat je out of the box denkt... geen geld... taken anders verdelen. Moeten ze in het onderwijs ook eens doen ;-)
    Hou ons op de hoogte hè.
    Groetjes,
    Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hadassa

Hi, Welkom op mijn profiel. Eind Mei vertrek ik naar Haiti, het land waar ik geboren ben. Ik ga daar twee maanden stage lopen in het kinderdorp van de stichting Hart voor Haiti. Ook ga ik daar mijn familie ontmoeten.

Actief sinds 06 Feb. 2015
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 7659

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Back To My Roots

Landen bezocht: